Stifterne af Foreningen Tisvildehuset, som indtil generalforsamlingen 2025 udgør den midlertidige bestyrelse
-
Stanna Lund Øland
Forperson
Stanna kom ind i gruppen omkring Tisvildehuset i 2017. Er pt. forperson for foreningen indtil generalforsamling i april 2025. Stanna har brugt sit liv indenfor turisme med bl.a. 26 år bag sig som direktør på den lokale virksomhed Sankt Helene ferie- og kursuscenter.
-
Morten Skibstrup Nikolajsen
Næstformand
Morten er den i bestyrelsen, der har været med længst. Morten arbejder med belysning i Fredensborg Kommune og er som formand for den lokale idrætsforening TGF - Tisvildeleje Gymnastik Forening født medlem af bestyrelsen til enhver tid.
-
Susanne Herfelt
Susanne kom ind i arbejdsgruppen i 2021. Er uddannet jurist og har bl.a. været en del af ledelsen af Danmarks Naturfredningsforenings (DNs) sekretariat. Susanne er næstformand i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond og i foreningen Dansk Økojord A/S
-
Lis Freisner
Lis blev en del af arbejdsgruppen fra juli 2023. Er bl.a. uddannet på CBS og Danmarks forvaltningshøjskole og bringer sin store erfaring indenfor det offentlige på både børn- unge området.
-
Kirsten Frandsen
Kirsten kom med i arbejdsgruppen i april 2024. Hun har arbejdet som frivillig på det kulturelle område i Tisvilde, hvor hun har været engageret i Tisvilde Bio, “Tisvildeleje går i Fisk" og “Kildemarked og Opera i Tisvilde”.
Kirsten har bl.a. arbejdet med kultur og frivillighed som chef for biblioteks-, kultur- og foreningsområdet i Herlev og Gribskov.
Vedr. Foreningen
-
Vedtægter for
Foreningen Tisvildehuset
§ 1. Navn og hjemsted
Stk. 1. Foreningens navn er Foreningen Tisvildehuset.
Stk. 2. Foreningens hjemsted er Gribskov kommune.
§ 2. Formål
Foreningens formål er at have det overordnede ansvar for, at Tisvildehuset, Tisvilde Bygade 35, 3220 Tisvildeleje, fungerer for foreninger, interessegrupper, Seniorkvinder 60Plus, Tisvildehusets Seniorherrer, Tisvilde Minibibliotek og lignende i Tisvilde. Foreningen skal medvirke til at udvikle Tisvilde som et attraktivt lokalsamfund ved at fungere som socialt samlingssted, hvor alle byens borgere, børn, unge og ældre, kan deltage i fysiske, kulturelle og sociale aktiviteter. Aktiviteterne skal fremme samvær og fællesskab samt give øget livskvalitet. Foreningen vil fremme udnyttelse af huset udover de eksisterende foreninger og interessegrupper. Foreningen kan tilvejebringe midler til nye og forbedrede faciliteter til ovenstående aktiviteter, og foreningen kan selv arrangere indtægtsgivende arrangementer.
§ 3. Medlemskreds
Som medlemmer af Foreningen Tisvildehuset kan optages godkendte folkeoplysende foreninger og interessegrupper samt enkeltpersoner, der tilslutter sig foreningens formål og vedkender sig nærværende vedtægter.
§ 4. Generalforsamlingen
Stk. 1. Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen. Ordinær generalforsamling afholdes én gang årligt inden udgangen af april måned.
Stk. 2. Indkaldelse til ordinær generalforsamling skal ske via sociale medier/lokale medier og med mindst 14 dages varsel med angivelse af dagsorden.
Stk. 3. Dagsorden til den ordinære generalforsamling skal mindst indeholde følgende punkter:
Valg af dirigent (Dirigenten må ikke være medlem af bestyrelsen)
Bestyrelsens årsberetning fremlægges til godkendelse
Revideret regnskab fremlægges til godkendelse
Fastsættelse af medlemskontingent
Fremlæggelse af budget
Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
Valg af revisor
Behandling af indkomne forslag.
Eventuelt
Stk. 5. Forslag til behandling på den ordinære generalforsamling skal være formanden i hænde senest 7 dage før afholdelsen.
Stk. 6. Generalforsamlingen er beslutningsdygtig uanset antallet af fremmødte medlemmer. Beslutninger træffes ved almindeligt stemmeflertal, bortset fra vedtægtsændringer, hvor beslutninger træffes med 2/3 flertal, jf. § 12.
Stk. 7. Kun medlemmer, der har betalt kontingent inden udgangen af februar måned, har stemmeret. Hvert medlem har 1 stemme. Der kan afgives stemme med skriftlig fuldmagt, men hvert medlem kan kun stemme med 1 fuldmagt.
§ 5. Ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling kan afholdes, når et flertal af bestyrelsen finder det nødvendigt eller når mindst 1/4 af foreningens medlemmerne stiller skriftligt krav herom med angivelse af dagsorden. Den ekstraordinære generalforsamling skal derefter afholdes snarest og inden for 1 måned, og indkaldes skriftligt med mindst 14 dages varsel.
§ 6. Bestyrelse og ledelse
Stk. 1. Foreningen ledes af en bestyrelse på mindst 7 medlemmer. De 5 medlemmer vælges af generalforsamlingen for to år ad gangen, dog vælges 3 af medlemmerne for 3 år første gang. Genvalg kan finde sted.
2 suppleanter vælges for 1 år ad gangen. Suppleanterne kan deltage i bestyrelsesmøder, dog uden stemmeret.
Stk. 2. Da det eksisterende idrætshus, Tisvilde Bygade 35, 3220 Tisvildeleje, overdrages fra Tisvilde Gymnastikforening (TGF) til Foreningen Tisvildehuset, er formanden for TGF fast medlem af bestyrelsen for Foreningen Tisvildehuset. En repræsentant, udpeget af Gribskov kommune, med interesse for lokalområdet, er ligeledes fast medlem af bestyrelsen.
Stk. 3. Bestyrelsen konstituerer sig selv med formand, næstformand og kasserer.
Stk. 4. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 4 medlemmer er til stede, hvoraf den ene skal være formanden eller næstformanden.
Stk. 5. Afgørelser i bestyrelsen træffes ved almindeligt stemmeflertal.
Stk. 6. Der føres protokol over bestyrelsens møder, som lægges på Tisvildehusets hjemmeside. Protokollen underskrives af samtlige medlemmer af bestyrelsen. Et bestyrelsesmedlem, der ikke er enig i bestyrelsens beslutninger, har ret til at få sin mening indført i referatet.
Stk. 7. Bestyrelsen kan ansætte en daglig ledelse til varetagelse af foreningens daglige virksomhed eller indgå aftale med andre om at varetage den daglige virksomhed eller dele heraf.
Stk. 8. Bestyrelsen kan til enhver tid nedsætte ad hoc grupper.
Stk. 9. Bestyrelsen kan ekskludere medlemmer, hvis de modarbejder foreningens formål. Dette skal dog vedtages af mindst 5 medlemmer af bestyrelse. Afgørelsen kan ankes til generalforsamlingen.
§ 7. Styregrupper for finansiering og gennemførelse af byggeri
Bestyrelsen nedsætter en styregruppe med reference til bestyrelsen for indsamling af midler til byggeriet af Tisvildehuset. Når der er finansiering til byggeriet, kan bestyrelsen nedsætte en styregruppe for gennemførelse af byggeriet af Tisvildehuset.
§ 8. Økonomi
Stk. 1. Kontingent fastsættes hvert år på den ordinære generalforsamling, dog af bestyrelsen for så vidt angår perioden frem til første ordinære generalforsamling. Foreningen kan derudover modtage tilskud og donationer, samt opnå indtægter fra aktiviteter.
Stk. 2. Foreningens regnskabsår er kalenderåret. Regnskabet revideres af en af generalforsamlingen valgt revisor.
Stk. 3. Foreningen Tisvildehuset kan ikke optage lån, uden der foreligger godkendelse fra generalforsamlingen.
§ 9. Kontingent
Stk. 1. Kontingentet opkræves helårligt i begyndelsen af kalenderåret, samt ved indmeldelse.
Stk. 2. Ved eventuel udmeldelse gives ingen tilbagebetaling.
§ 10. Tegning og hæftelse
Stk. 1. Foreningen tegnes af formanden i forening med et bestyrelsesmedlem.
Stk. 2. Foreningens ejendele tilhører foreningen som juridisk person. Foreningen hæfter med sine ejendele for opfyldelsen af de af foreningen indgåede forpligtigelser.
Stk. 3. Foreningens medlemmer har ikke nogen ejendomsret over noget, der tilhører foreningen. Stk. 4. Foreningens medlemmer og bestyrelse hæfter ikke personligt for foreningens forpligtelser.
§ 11. Uddeling og overskudsanvendelse
Stk. 1. I overensstemmelse med formålsbestemmelsen træffer bestyrelsen beslutning om anvendelse af foreningens midler. Foreningens medlemmer har ingen ret til foreningens formue.
Stk. 2. Bestyrelsen kan foretage rimelige henlæggelser til konsolidering af foreningen.
§ 12. Vedtægtsændringer
Stk. 1. Vedtægtsændringer kan foretages, når 2/3 af deltagerne i en generalforsamling stemmer herfor.
§ 13. Opløsning af Foreningen Tisvildehuset
Stk. 1. Foreningen Tisvildehuset kan opløses, når 3/4 af deltagerne i to på hinanden følgende generalforsamlinger stemmer herfor.
Stk. 2. Opløses Foreningen Tisvildehuset, skal foreningens aktiver og midler fordeles i henhold til beslutning truffet af 3/4 af deltagerne på en generalforsamling, dog således, at det eksisterende idrætshus (beliggende Tisvilde Bygade 35, matr.nr. 6da, Tisvilde by, Tibirke) skal tilbageføres til Tisvilde Gymnastikforening (TGF), såfremt projektet vedr. opførelse af Tisvildehuset (og den hermed forbudne ombygning/nedrivning af det eksisterende idrætshus) ikke er blevet gennemført.
-
Referat af bestyrelsesmøde i Foreningen Tisvildehuset d. 14. januar 2025 kl. 17-20.
1. Gennemgang af købsaftalen for betingelser ved køb af grund af Gribskov Kommune.
Købsaftalens §13 blev gennemgået mhp. at få overblik over betingelser og deadlines.
2. Statusbrev til de relevante politiske udvalg og administrationen.
Tilretninger blev foretaget, så brevet er klar til afsendelse.
3. Status på LOA og Realdania ansøgninger.
Intet nyt fra LOA før efter den 7.2.2025.
Realdania går ikke i dialog med ansøgere om et projekt, før de evt. har bevilget penge til det. Vi læser Realdanias nye strategi og tager punktet på næste bestyrelsesmøde.
4. De sidste ting på plads vedr. foreningen.
MobilePay til folkeaktier er på plads.
Der vil nu blive lavet MobilePay til kontingentindbetaling til foreningen Tisvildehuset.
Bestyrelsen har besluttet at melde foreningen ind i TisvildeNyt.
Vi afventer første generalforsamling og en kommende bestyrelse, før der udarbejdes en forretningsorden.
5. Forberede salg af erhvervsaktier efter tilsagn fra LOA.
Erhvervsaktier vil få en minimumspris på 5.000 kr.
For at få gang i salg af erhvervsaktier og fortsat salg af folkeaktier, vil bestyrelsen deltage på lokale events hen over forår og sommer i Tisvilde.
6. Status økonomi (fast punkt fra nu af).
Status for foreningens økonomi blev gennemgået.
Der er et ønske om at købe et antal lettere borde til Idrætshuset, men depotplads skal først afklares.
7. Nyt fra projektgrupperne.
Der blev foretaget en kort gennemgang af status for projektgrupperne.
8. MobilePay og SKAT status.
MobilePay er nu ved at være på plads.
Næste opgave er at få afklaring på SKAT.
9. Næste møde
Næste møde er den 11.2.2025.
Punkter til mødet: Realdanias strategi.
Punkt til martsmødet: Udarbejdelse af reglement/ordensregler for brug af Idrætshuset og det nye køkken.
-
Referat af bestyrelsesmøde i Foreningen Tisvildehuset d. 11. februar 2025 kl. 17-20
Deltagere: Stanna, Morten, Susanne, Lis og Kirsten/ref.
1. Siden sidst ved formandsskabet O.
a. Der har været afholdt møde for borgere 75+ i Tisvilde. Vi var sammen med Gribskov Kommune arrangør. Mødet blev efterfølgende evalueret, og vi konkluderer, at mødet gik fint.
b. Prispolitik for udlejning af Idrætshuset skal på plads.
c. Tidsplan for renovering af køkkenet i Idrætshuset udarbejdes snarest.
d. Vi kan med fordel undersøge nøglesystemet fra Nøgleportalen.
e. Foreningen Tisvildehuset er meldt ind i TisvildeNyt.
2. Status ved. Ansøgning til LOA O.
Vi har endnu ikke fået officielt svar fra LOA.
3. Jeres vurdering af, hvor vores projekt passer ind i Realdanias nye strategi? O, D, B.
Vi vurderer, at det er Realdanias Filantropistrategi, som passer til vores projekt. Det arbejdes der videre med.
4. Det videre arbejde mod virkeliggørelse af Tisvildehuset D.
Vi står overfor en række opgaver for at komme videre i processen. En gennemgang af opgaverne blev drøftet.
5. TisvildeNyt marts 2025 O.
Punkter til det kommende nummer af TisvildeNyt blev besluttet.
6. Nyt fra alle projektgrupper O og eventuelt D/B.
Der blev givet en status for de enkelte grupper. TIFØ (Tisvilde Fødevareselskab) har nedlagt sig selv og har betænkt Tisvildehuset med bl.a. æblepresseudstyr.
7. Økonomi x 2 samt SKAT.
Økonomien blev gennemgået.
8. Eventuelt.
Vi er glade for vores samarbejde med Gribskov Kommune.
9. Næste møde.
Næste ordinære bestyrelsesmøde er den 11. marts 2025.
-
Beslutningsreferat af bestyrelsesmøde den 10. marts 2025.
Deltagere: Stanna, Morten, Susanne og Kirsten/ref.
Afbud fra: Lis
1. Siden sidst ved formandskabet
a. Projektbeskrivelse og skitseprojekt er sendt til Nordea.
b. Artikler er klar til TisvildeNyt.
c. Vi deltager i opfølgende møde med kommunen vedrørende mulige ideer fra mødet for
borgerne 75+
d. Vi har modtaget støtte fra Dreyers Fond via Arkiteksforeningen til arkitektbistand.
2. Status vedr. ansøgning til LOA
Vi har modtaget det officielle bevillingsbrev om, at LOA støtter vores projekt med 7 mio. kr.
Vi har efterfølgende været i kontakt med LOA om det videre forløb. Vi skal justere vores
projekt, og det gør vi sammen med vores arkitekt.
3. Hvad sætter vi Jesper Kusk i gang med?
Det blev drøftet, hvad vi vil bede Jesper Kudsk om at arbejde videre med i en justering af
projektet.
4. Hvad sender vi til Realdania med flere?
Der skal arbejdes på at gøre ansøgning til Realdania klar til afsendelse. Realdania har
specifikke områder, som de lægger vægt på. Dem vil vi få indarbejdet i ansøgningen.
5. Udlejning af Idrætshuset ”Ordensregler” & Prisliste
Når det udvidede og ombyggede køkken i Idrætshuset er klar, skal vi være klar med en
inventarliste, så fremtidige lejere kan se, hvad de kan forvente at finde i huset.
Der skal ligeledes laves en tydelig udlejningsprispolitik. Begge dele skal afklares med TGF.
Der tages ikke imod bookinger i 2027, da vi håber på, at vi bygger Tisvildehus på det
tidspunkt.
6. Generalforsamling 30.4.25 kl. 19.00.
Forberedelse af generalforsamlingen den 30.4.25 kl. 19.00 blev foretaget.
7. Nyt fra alle projektgrupper
Der blev givet en status for de enkelte grupper.
8. Økonomi x 2 samt SKAT
Økonomien blev gennemgået.
9. Erhvervsaktier
En strategi for introduktion af erhvervsaktier blev drøftet.
10. Eventuelt
En mulig ansvarsfordeling i bestyrelsen blev drøftet.
11. Næste møde
Næste ordinære bestyrelsesmøde er den 8. april 2025.
-
Foreningens kontingent er fastsat til DKK100 pr.person
Du kan betale ved at benytte den QR kode, som findes her på siden
alternativt indsætte beløbet på vores bank konto:
SparNord
Reg. 8486 Konto 4860028420
Husk at tilføje Medlem 2025
-
Beslutningsreferat af bestyrelsesmøde den 8. april 2025.
Deltagere: Stanna, Morten, Susanne, Lis og Kirsten/ref.
Siden sidst ved formandskabet O v/ MN og SØ
Køkkenet i Idrætshuset er færdigt og taget i brug.
Der har været afholdt møde med Next Zone om deres forventede brug af Tisvildehuset.
Der er indkommet et ønske om at kunne spille bordtennis i Idrætshuset/Tisvildehuset.
Der har været afholdt fællesmøde mellem TGF, Vejby Tisvilde Fodbold, Vejby Idrætsforening,
Idrættens Venner og Tisvildehuset.
Der er kommet et forslag om afholdelse af en idrætskonference.
2. Status vedr. ansøgning til Nordea v/ SØ D og B v/ alle
Der blev orienteret om dialogen med Nordea Fonden.
3. Gennemgang af Jesper Kusk tegninger D og B v/ alle
Gennemgang af nyeste tegninger blev godkendt.
4. Status vedr. ansøgning til Realdania O v/ SØ D og B v/ alle
Forskellige spørgsmål til ansøgningen blev drøftet, så ansøgningen kan færdiggøres.
5. Status vedr. dialog med Gribskov kommune O v/ SH og KF
Der blev orienteret om møde afholdt mellem Tisvildehuset og Gribskov Kommune. Mødet
handlede primært om vores arbejde frem mod den 3.6.25, hvor vi skal indsende projektet til
Gribskov Kommune.
6. Kommende dialog med MIL O, D og B v/ alle
En videre dialog med MIL blev drøftet.
7. Planlægning af erhvervsfremstød O, D og B v/ alle
Der har været afholdt et positivt møde med erhvervsforeningens formand.
8. Nyt fra alle projektgrupper O og eventuelt D/O
Der blev givet en status for de enkelte grupper.
9. Økonomi x 2 O v/ Stanna samt SKAT O v/ Morten
Økonomien blev gennemgået.
10. Tisvilde Nyt næste gang O, D og B v/ alle
Punkter til det kommende nummer af TisvildeNyt blev besluttet.
11. TGF - nyt vedr. udlejning O v/MN
Udlejningspriser mv. er på plads.
12. Sidste gennemgang før generalforsamling
Forberedelse af generalforsamlingen den 30.4.25 kl. 19.00 blev foretaget.
13. Eventuelt
Henvisning til brug af vores fælles logbog.
14. Næste møde
Næste ordinære møde er den 13. maj 2025 kl. 17.00.
-
Bestyrelsens beretning 2024
Indtil 9. september 2024 foregik alt forarbejde omkring Projekt Tisvildehuset i en Arbejdsgruppe under Tisvildeleje Idrætsforening. (siden 2017)
TGF var projektejeren, alle ansøgninger foregik i deres navn, ansøgningen til Civilstyrelsen om at lave en indsamling ved salg af folkeaktier stod i TGF’s navn.
Og alt økonomi vedr. projektet fremgår af TGF’s regnskaber indtil 24.10.24.
TGF har bakket op om projektet fra første færd, og netop derfor afspejles det også i vores vedtægter, idet formanden for TGF altid er fast bestyrelsesmedlem.
Tisvildehuset udspringer af Idrættens hus, som vi står i her i dag og vi værner om at der fortsat kan drives sport i det her hus. Idet vi også har et nært samarbejde med Vejby Idræt, så har vi aldrig gået efter at bygge en egentlig idrætshal eller et nyt fitnesscenter, men et hus der kunne stå på 3 ben; sporten, kulturen og det sociale.
Det har været arbejdsgruppens erklærede mål at få sendt en række ansøgninger til større fonde, da vi står med et byggeprojekt til 33 mio. incl. moms.
Og det arbejde gik vi naturligvis videre med i foreningen.
Vi havde frist for at sende en ansøgning til LOA, der oprindeligt hed 13. august i 24, men den var vi ikke klar med, væsentligst af tre grunde:
1. Vi var endnu ikke en juridisk enhed, dvs. vi havde ikke vores organisering på plads
2. Vi havde ikke fået et positivt svar fra Gribskov kommune om, at vi kunne forlænge den låneaftale, der er på grunden, som TGF’s Idrætshus ligger på
3. Der manglede en skriftlig tilkendegivelse om overdragelse af Idrætshuset til Tisvildehuset
Disse tre ting var og er en forudsætning for at kunne søge fondene:
Organisering på plads
Lejer eller Ejer af hus og grund, man vil transformere og bygge på.
Vi valgte at entrere med en rådgiver ifa. advokat Kurt Bardeleben
fra SIRIUS advokaterne i Roskilde (på anbefaling) for at få den bedste rådgivning.
Dels omkring stiftelse af foreningen samt hvordan vi kunne få lavet en aftale omkring grunden og huset, der godtgjorde, at fondene ville gå ind og støtte Tisvildehuset.
TGF underskrev et overdragelsesdokument ifa. en hensigtserklæring om, at TGF vil afstå Idrætshuset til Tisvildehuset, når den fulde finansiering til byggeriet er på plads.
På baggrund af advokatens rådgivning stiftede medlemmerne i arbejdsgruppen d. 9.september 2024 Foreningen Tisvildehuset.
Advokaten deltog i vores møde med kommunen om grunden og resultatet blev, at vi skulle købe grunden.
Alt er foregået præcist som et ejendomssalg skal, via en erhvervsmægler med udbudsmateriale.
Der er tale om et betinget køb, så vi har endnu ikke betalt for de 6000 m2 det drejer sig om.
Der pågår arbejde vedr. Kommuneplan 2025, mulig lokalplan 2026 og vigtigst af alt, at vi får den resterende finansiering på plads - gerne her i 2025.
Ansøgning til den første store fond blev afsendt med alle relevante papirer på plads til LOA d. 9. december sidste år med afgørelse i feb. 25 ( de ansøgte 7 mio bevilget ).
Sideløbende med at skaffe pengene til byggeri via fondsøgning,
så har arbejdsgruppen opstartet mange projekter, som vi fortløbende i den korte tid foreningen har eksisteret i 2024, har arbejdet videre med:
· Vi har haft foreløbig sidste møde med følgegruppen på 9 personer, som vi har haft med i den sidste fase op mod det projekt, vi ansøgte LOA om. De har været løbende orienteret om projektet og har givet os deres gode råd undervejs
· Foreningen Tisvildehuset overtog bookingen af Idrætshuset med kalender.
· Foreningen har deltaget i møde vedr. Statíonsbygningen her i Tisvilde. Mødet var indkaldt af Lokalrådet, der havde gjort sig nogle tanker om anvendelse af de forskellige arealer og selve bygningen. Det blev drøftet i grupper og Lokalrådet ville samle op og gøre byens ønsker gældende overfor en eventuel køber. Ikke hørt mere siden. Foreningen plæderede for, at vi er midt i en ansøgningsfase, hvor kulturen også får en væsentlig plads i Tisvildehuset, så en konkurrerende bygning med samme formål i byen ville være ærgerlig, men at der er kulturelle aktiviteter, som i perioder kunne være mere naturlig bynært, som fx. Arbejdende kunstnerværksted, giver mening. Det blev pointeret fra Lokalrådets side, at de to formål skulle komplementere hinanden.
· Møder i børnefællesskaberne, som er samarbejdet ml. skolen, Børnehuset og Tisvildehuset med Kulturproducentren som facilitator. Børnehuset har forsøgt at finde finansiering til at flytte med over på matriklen her via Børneringen. Både da arbejdet foregik i arbejdsgruppen, såvel som nu i foreningen har vi klargjort, at vi gik videre med vores projekt, og så måtte de koble sig på, når de var klar. Der er fortsat plads på de 6000m2 til Børnehusets bygninger, og hvis BH finder den fornødne finansiering, så kommer de med herover, og det svar venter vi fortsat på.
· Arbejdsgruppen igangsatte arbejdet med Seniorkvinder (og en udløber heraf Seniorherrer), og de to netværk er fortsat ikke selvstændige foreninger, men ét af Foreningen Tisvildehusets projekter. Et meget succesfuldt projekt. Startede op med 3 kvinder d. 26.10.23 og er nu 168 kvinder, der laver aktiviteter for hinanden og med hinanden. Ml. 45-60 pr. kvartal. Fået lidt på hattepullen for at være for ældreorienteret. Vi bor jf. Danmarks Statistik 1606 fastboende i Tisvildeleje heraf er næsten 50% over 60 nemlig 786 heraf 400 kvinder. Ud af de 168 vi har aktiveret er der 40, der er tovholdere på aktiviteterne, såkaldte frivillige, der gør en indsats for andre, og det øger ikke bare deltagernes livskvalitet, men også de frivilliges egen og styrker alles mentale sundhed. Hvilket også er VIGTIGT i vores alder.
· Foreningen Tisvildehuset tilbyder dog også udadvendte aktiviteter mod resten af byens borgere, de godt 800, der er yngre fx Repair Shop og upcycling af håndarbejde.
Og så deltager vi i de her selvstændige projekter, som også retter sig mod lokalsamfundet:
· Foreningen driver Minibiblioteket, dvs. det gør 8 frivillige seniorkvinder. Godt samarbejde med Gribskov bibliotekerne.
Sammen med Sankt Helene skole og Gribskov kommunes §17 stk 3 udvalg Fremtidens Velfærd har vi igangsat en række projekter og har nye i støbeskeen her i 2025.
· Cafe Hæng Ud – ”hænger i en tynd tråd” Vi har ikke løst den udfordring vi gerne ville løse, at de børn, der kommer hjem fra Vejby overbygningen ikke har et sted at holde til – prøver i 2025 at lokke med talks af bysbørn, der havde noget på hjerte. Men nej – ikke tilslutning. Pauser den nok resten af 2025, mens vi tænker os om. Tror huset vil gøre en stor forskel for de unge.
· Vi bygger bro med brød – bager hver torsdag morgen på skolen. Pt. 7. klasses elever. Igen 8 seniorkvinder (8 andre) Skolen vil gerne have os til at fortsætte i det nye skoleår 2024-25.
· Kommende Plus 75 projekt – hjælper hinanden med akutte opgaver
Det er foreningens formål at sørge for at finde penge til byggeriet, men også at sørge for at der foregår en masse i huset, så flest muligt får glæde af Tisvildehuset.
Unge som ældre 365 dage om året.
Vi brænder for sporten, at der kommer nye sportsgrene til, i regi af TGF eller som selvstændige foreninger. Bordtennis på vej. Forestiller os fx. pickleball ( 6 x 13 m )
Vi brænder for kulturen i byen, som trænger til et fast samlingssted til deres aktiviteter.
Og så brænder vi ikke mindst for hele det sociale fællesskab i vores by.
Vi håber på at Tisvildehuset bliver en samler, et sted der samler folk og skaber et fællesskab. For os, fastboende, for sommerhusbrugerne, for folk udefra - for alle.
For et hus på størrelse med Tisvildehuset skal bruges.
Tak til alle i bestyrelsen, som har gjort et kæmpe stykke arbejde i årevis, for at vi er kommet hertil, hvor vi står i dag.
Tak til alle jer, som har støttet os ved at købe folkeaktier (har dem også med i aften)
Tak til jer, der er mødt op, tak fordi I bakker op om projektet ved at tegne et medlemskab i foreningen og tak fordi I lyttede til foreningens beretning for de få måneder, den har eksisteret i 2024.
Der er sat tid af til, at vi fra bestyrelsens side efter beretningen, vil fortælle jer om status jer projektet og hvad vi ser ind i af opgaver i den kommende tid.
-
Regnskab for Foreningen Tisvildehuset 2024
Resultatopgørelse
Indtægter 24.10 - 31.12 2024
Tisvildehusets Seniorkvinder
-2.875
Samlede indtægter
-2.875
Udgifter 24.10 - 31.12 2024
Tisvildehuset Seniorkvinder
1.897
Administration (porto, papir)
2.763
Konsulenthjælp
3.750
Arkitekt
33.250
Advokat
37.500
Møder
1.166
Samlede udgifter
80.326
Renteindtægt
-227
Renteudgift
0
Finansiering i alt
-227
Resultat
Årets resultat
77.224
Balance
Aktiver
SparNord bank drift
450.136
SparNord folkeaktier
76.084
Kontantbeholdning
6.015
Aktiver i alt
532.235
Passiver
Egenkapital 24.10.24
571.738
Årets resultat
77.224
Egenkapital 31.12.24
494.514
Gæld (leverandører, m.v.)
37.721
Passiver i alt
532.235
Noter
Note vedr. folkeaktier
Solgte folkeaktier pr. 31.12.24
84.500
Overført fra TGF til SparNord 24.10.24
76.084
Kontantbeholdning 24.10.24
6.015
Udgifter ifm. Indsamling Civilstyrelsen 23 og 24
2.401
84.500
84.500
Note vedr. beløb overført fra TGF til driftskonto
Overført fra TGF til SparNord 24.10.24
489.639
-
DRIFTSBUDGET 2025
Indtægter
Beløb (kr.)
Kontingenter fra medlemmer
7500
Tisvildehusets Seniorkvinder
16500
Donationer (folkeaktier)
60000
Fondsdonationer (ikke anlæg)*
25000
Arrangementer
2000
andre indtægter
0
Samlede indtægter
111000
Udgifter
Beløb (kr.)
Lokaleleje
0
Tisvildehuset Seniorkvinder
12000
Materialer og udstyr
0
Rådgivning (arkitekt/ingeniør/revisor mv.)
85000
Arrangementer (udgifter)
10000
Transport og rejser
0
Administration
7000
Forsikringer
0
Møder
4000
Samlede udgifter
118000
Resultat
Beløb (kr.)
Årets resultat (overskud/underskud)
- 7000
* fondsbevillinger til projektet (anlæg) indgår ikke i driftsbudget